Як отримати довідку про відсутність заборгованості з податків та платежів?

Процедуру надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, що контролюються фіскальним органом, визначає наказ МФУ від 03.09.2018 №733 «Про затвердження Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи», який набув чинності 07 листопада 2018 року.

http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1102-18

Для отримання Довідки платник подає заяву про надання довідки про відсутність заборгованості  (додаток 2 наказу № 733).

Заява подається платником (на його вибір):

– у паперовій формі – до державної податкової інспекції за основним місцем обліку  або до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу.

– в електронній формі – на адресу уповноваженого органу через приватну частину електронного кабінету з дотриманням вимог Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг”.

В Заяві зазначається:

– відповідний нормативно-правовий акт, яким передбачено необхідність підтвердження відсутності заборгованості з платежів,

– найменування підприємства, організації, куди Довідку буде подано.

Довідка або відмова у її наданні готуються протягом п’яти робочих днів з дня, наступного за днем отримання Заяви.

Перевірка наявності/відсутності у платника заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на фіскальні органи, здійснюється на дату формування Довідки з урахуванням наявності/відсутності податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або іншої заборгованості за основним та неосновними місцями обліку платника.

Довідка надається безоплатно. Строк її дії становить 10 календарних днів з дати формування (у Довідці обов’язково зазначається термін її дії).

За вибором платника Довідка надається у паперовій або електронній формі (зазначається  у Заяві).

Довідку у паперовій формі платник (його представник) отримує безпосередньо в органі, до якого було подано Заяву.

Довідку в електронній формі платник отримує у приватній частині електронного кабінету.

За наявності у платника податкового боргу та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску та/або заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на фіскальні органи, платнику готується лист (у довільній формі) з вмотивованою відмовою щодо надання Довідки.

З 01.01.2019 р. діють нові строки для оскарження акту перевірки фіскального органу

Пунктом 9 Закону України від 23.11.2018 № 2628-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів”, (опублікований у газеті «Голос України» від  12.12.2018 N 237-238) внесено зміни до п. 44.7  ст. 44 та п. 56.2 ст. 52 Податкового кодексу України.

Так, пунктом 44.7 Податкового кодексу передбачено, що після отримання акта перевірки платник податків має право подати контролюючому органу, що проводив перевірку, заперечення та/або додаткові документи, які підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності.

З урахуванням змін, внесених Законом №2628 (який набирає чинності з 01.01.2019),  строк для подання таких заперечень збільшено з 5 до 10 робочих днів. 

Також внесено зміни в п. 56.2 Податкового кодексу, яким визначено, що у разі, коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення.

Строк для подання такої скарги Законом №2628 (діє з 01.01.2019 року), змінено з 10 календарних днів до 10 робочих днів.

Використовуйте нові форми реєстраційних документів при  отриманні послуг електронного цифрового підпису 

З 07 листопада 2018 року,  у зв’язку з набранням чинності Закону України від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги», затверджено нові форми реєстраційних документів:

Договір про надання електронних довірчих послуг;

Реєстраційна картка для фізичної особи;

Реєстраційна картка для юридичної особи;

Додаток до Реєстраційної картки;

Заява про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа;

Додаток до заяви про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа.

Отже, для отримання послуг електронного цифрового підпису  з 07 листопада 2018 року необхідно  використовувати  реєстраційні документи нового зразка.

Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів можна у розділі «Отримання послуг електронного цифрового підпису».

https://acskidd.gov.ua/r_kor

Нагадуємо, що з 07.11.2018 року фізичні особи та суб’єкти господарювання приватного права можуть отримати електронні довірчі послуги від АЦСК ІДД ДФС виключно за їх особистої присутності.

Безоплатна передача основних засобів у комунальну власність: умови звільнення від оподаткування ПДВ

Звільняються від оподаткування ПДВ операції з безоплатної передачі в державну власність чи комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст або у їх спільну власність об’єктів усіх форм власності, які перебувають на балансі одного платника податку і передаються на баланс іншого платника податку, якщо такі операції проводяться за рішенням КМУ, центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, прийнятим у межах їх повноважень.

Отже, звільняються від оподаткування ПДВ операції з безоплатної передачі в державну чи комунальну власність, якщо одночасно виконуються такі вимоги:

– передача повинна здійснюватися на безоплатній основі;

– операція повинна здійснюватися між двома платниками ПДВ;

– передача повинна відбуватися виключно у державну чи комунальну власність;

– операція повинна здійснюватися на підставі прийнятого відповідного рішення уряду, центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування.

Зазначена норма передбачена п.п. 197.1.16 ст. 197 Податкового кодексу.

Підприємець виплатив своєму працівнику лікарняні. Яку суму включати до витрат?

Об’єктом оподаткування доходів підприємців, які застосовують загальну систему оподаткування, є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такого підприємця.

До витрат підприємця на загальній системі оподаткування відносяться, зокрема, витрати на оплату праці (як основну, так і додаткову) фізичних осіб, що перебувають у трудових відносинах з таким платником податку, а також інші заохочувальні, компенсаційні та обов’язкові виплати працівникам.

Підприємці зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат, форма та порядок ведення якої затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.09.2013 № 481.

http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1686-13

Сума витрат на оплату праці та нарахування на оплату праці найманих осіб, понесені у звітному місяці, відображаються у гр. 7 Книги (п.п. 7 п. 6 Порядку № 481).

Підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності (ст. 31 Закону України від 23.09.1999 №1105-XIV «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування»).

Оплата перших п’яти днів тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов’язаної з нещасним випадком на виробництві, здійснюється за рахунок коштів роботодавця у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Починаючи з шостого дня непрацездатності за весь період до відновлення працездатності, допомога по тимчасовій непрацездатності виплачується застрахованим особам  Фондом соціального страхування України (ст. 22 Закону  №1105).

Отже, до витрат підприємця на загальній системі оподаткування включається сума виплаченого матеріального забезпечення у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності найманого працівника (оплата перших п’яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця), яка відображається у гр. 7 Книги.

Решта суми оплати днів непрацездатності, що перевищує 5 днів, фактично виплачує Фонд, отже не є витратами підприємця, і як наслідок, не включається до витрат, що враховуються при визначенні чистого оподатковуваного доходу.

Зазначена норма передбачена п. 177.2, п.п. 177.4.2, п. 177.10 ст. 177  Податкового кодексу.

Змінена форма Податкової декларації з податку на прибуток підприємств

Міністерством фінансів України наказом від 19.10.2018 року № 842 затверджено зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств.

Так, у рядку 5 Декларації слова “Код за ЄДРПОУ 1” замінюється словами  “Податковий номер або серія (за наявності) та номер паспорта 1“.

Рядок 9 «Особливі відмітки» доповнено новою позицією «Податкова декларація платника податку на прибуток підприємств:  платника єдиного податку».

У додатку ЗП до рядка 16 ЗП декларації передбачено новий рядок 16.5 наступного змісту:

«Сума сплаченого за поточний податковий (звітний) період акцизного податку за зареєстрованими акцизними накладними на важкі дистиляти (газойль), що класифікуються у товарних підкатегоріях 2710 19 43 00, 2710 19 46 00, 2710 19 47 10 згідно з УКТ ЗЕД, якщо вони були використані для транспортних засобів, що класифікуються у товарних підкатегоріях 8602 10 00 00, 8704 10 10 10 згідно з УКТ ЗЕД.

Залишок суми, не врахований у зменшення за поточний податковий (звітний) період, не зменшує податок на прибуток у наступних податкових (звітних) періодах (пункт 15 підрозділу 4 розділу XX Податкового кодексу України)».

Графи 3 – 5 рядків А1, А10, А11, А13 додатка АМ до рядка 1.2.1 додатка РІ до рядка 03 РІ декларації доповнено позначкою “Х”.

У додатках АВ до рядка 20 АВ декларації; ЗП до рядка 16 ЗП декларації; ПН до рядка 23 ПН декларації; ТЦ декларації; ВП до рядків 26 – 29, 31 – 33 декларації; ПЗ до рядка 05 ПЗ декларації; АМ до рядка 1.2.1 додатка РІ до рядка 03 РІ декларації; ЦП до рядків 4.1.3 ЦП, 4.1.4 ЦП додатка РІ до рядка 03 РІ декларації слова “Код за ЄДРПОУ” замінюються словами “Податковий номер або серія (за наявності) та номер паспорта”.

Додаток РІ до рядка 03 РІ декларації викладено  в новій редакції.

Наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Перевіряйте надійність ділових партнерів

На офіційному веб-порталі ДФС працює електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».

http://sfs.gov.ua/businesspartner

Для того, щоб перевірити надійність ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або точну його назву.

Для перевірки інформації щодо наявності податкового боргу у платника податків необхідно ввести його код ЄДРПОУ або точну назву. Система здійснить пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання, і повідомить про результати пошуку.

Оновлення інформації на веб-порталі щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

Крім того, щомісячно на офіційному веб-порталі ДФС оприлюднюється інформація про платників податків, які мають податковий борг, з якою можна ознайомитись за посиланням: Головна/Публічна інформація/Відкриті дані/Інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг/.

http://sfs.gov.ua/priymalnya-gromadyan/dostup-do-publichnoi-inform/vidkriti-dani/informatsiya-pro-subektiv-gospodaryuva/.

У 2019 році податкова соціальна пільга застосовується у разі, якщо місячна заробітна плата не перевищує 2690 грн.

Податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.

Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» від 23.11.2018 № 2629-VIII визначено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2019 року становить 1921 грн.  в розрахунку на місяць.

Отже, розмір доходу (заробітної плати), що дає право на податкову соціальну пільгу у 2019 році, становить 2690 грн. на місяць (1921 грн. х 1,4).

Зазначена норма передбачена пп. 169.4.1 ст. 169 Податкового Кодексу України.

Яка неоподатковувана сума добових для відряджень по Україні в 2019 році?

До оподатковуваного податком на доходи фізичних осіб доходу платника податку – фізичної особи, яка перебуває у трудових відносинах із своїм роботодавцем або є членом керівних органів підприємств, установ, організацій, не включаються витрати на відрядження, не підтверджені документально, на харчування та фінансування інших власних потреб фізичної особи (добові витрати), понесені у зв’язку з таким відрядженням (добові):

– у межах території України, але не більш як 0,1 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, в розрахунку за кожен календарний день такого відрядження,

– для відряджень за кордон – не вище 80 євро за кожен календарний день такого відрядження за офіційним обмінним курсом гривні до євро, установленим НБУ, в розрахунку за кожен такий день (п.п. 170.9.1  ст. 170 Податкового  кодексу України).

Статтею 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» від 23.11.2018 № 2629-VIII визначено, що мінімальна заробітна плата з 01 січня 2019 року  становить  4173 гривні.

Отже, в 2019 році неоподатковувана податком на доходи фізичних осіб сума добових для відряджень у межах території України складає  417,3 грн.

Нагадуємо, що суми витрат на відрядження державних службовців та інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами та установами, які повністю або частково фінансуються за рахунок бюджетних коштів, встановлено у додатку 1 до постанови КМУ від 02.02.2011 року № 98 від  у такому розмірі:

–  60 грн. –  у разі відряджень по Україні

– в конкретних сумах (виражених у доларах США) залежно від країни відрядження – для закордонних відряджень.

При цьому сума збільшення розміру добових витрат на відрядження понад встановлені норми включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку та, відповідно, відображається в податковому розрахунку за ф. 1ДФ як додаткове благо.

Нецільова благодійна допомога. Правила оподаткування податком на доходи фізичних осіб у 2019 році

Не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається, зокрема, резидентами-юридичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим пп. 169.4.1 ст. 169 Податкового кодексу, встановленого на 1 січня такого року.

Відповідно до пп. 169.4.1 ст. 169 Податкового кодексу, податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.

Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» від 23.11.2018 № 2629-VIII визначено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2019 року становить 1921 грн.  в розрахунку на місяць.

Отже, сума нецільової благодійної допомоги, що надається юридичною особою фізичній особі у розмірі, який у 2019 році не перевищує 2690 грн., не включається до оподатковуваного доходу такої особи, тобто не оподатковується податком на доходи фізичних осіб і відображається у податковому розрахунку № 1 ДФ за ознакою доходу “169”.

Перевищення допомоги над вказаним розміром підлягає оподаткуванню у джерела виплати податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5% (в 2019 році оподатковується сума, що перевищує 2690 грн).

Зазначена норма передбачена пп. 170.7.3 ст. 170 Податкового кодексу України.

За інформацією ГУ  ДФС у Запорізькій області