У законодавстві про соціальне страхування відбулися зміни!
19 липня 2018 року відбулося позачергове засідання правління Фонду соціального страхування України.
На засіданні правління було розглянуто та затверджено у новій редакції важливі нормативно-правові акти з питань статутної діяльності Фонду. Серед них:
– Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затверджене постановою правління Фонду від 19.07.2018 № 13 (Положення набуло чинності 27 липня 2018 року, після його оприлюднення);
– Порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду, затверджений постановою правління Фонду від 19.07.2018 № 12 (набуває чинності з 01 жовтня 2018 року).
Положення про комісію (уповноваженого) із соціального страхування, відповідно до вимог Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування», Статуту Фонду соціального страхування України та інших нормативно-правових актів, що регулюють питання надання матеріального забезпечення за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, визначає сферу дії, організаційні засади, перелік прав, обов’язків та повноважень комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства, установи, організації.
Порядком фінансування страхувальників з 01 жовтня цього року вводиться у дію нова форма заяви-розрахунку і впроваджується система оперативного інформування роботодавцями про дати здійснення виплат застрахованим особам шляхом надання до Фонду повідомлення про перерахування коштів застрахованим особам – найманим працівникам.
Окрім цього, встановлюються термін (5 робочих днів) для нарахування роботодавцем сум матеріального забезпечення застрахованим особам, оформлення та надання заяви-розрахунку до робочих органів виконавчої дирекції Фонду.
Такі законодавчі ініціативи дозволять більш оперативно надавати застрахованим особам матеріальне забезпечення за рахунок коштів Фонду та мінімізувати ризик затримок при виплаті матеріального забезпечення
Також, з метою зменшення навантаження на роботодавців за рахунок спрощення звітності, страхувальникам надана можливість відправляти заяву-розрахунок у електронному вигляді. Поряд з електронним поданням заяв-розрахунків із застосуванням електронного цифрового підпису, залишається прийом документів в паперовому вигляді особисто до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення.
Всі нормативно-правові документи розміщені на сайті Фонду соціального страхування України: www.fssu.gov.ua.
За інформацією Токмацького відділення УВД ФССУ у Запорізькій області.