ЗАКЛАДИ ПРОФОСВІТИ ЗМОЖУТЬ ЗМІНЮВАТИ РЕЖИМ РОБОТИ ТАКИМ ЧИНОМ, ЩОБ УЧНІ ТА ПРАЦІВНИКИ МЕНШЕ КОНТАКТУВАЛИ ОДИН З ОДНИМ

Залежно від рівня поширення COVID-19 в регіоні заклади професійної освіти розпочнуть 2020-2021 навчальний рік за одним із трьох сценаріїв: у звичному режимі, з елементами змішаного навчання або дистанційно. Про основні рекомендації, як організувати у закладах належні санітарні умови, гнучкий режим роботи та освітній процес йдеться у листі МОН від 17 серпня 2020 року.

– Готуючи рекомендації, ми орієнтувалися на рішення Уряду та Головного санітарного лікаря. Відповідно до них місцеві управлінці вирішують, як працюватимуть заклади. Далі керівники профтехів адаптують графік освітнього процесу, видають відповідні накази та, за потреби, коригують навчальні плани. Наприклад, для проведення теоретичних занять у «помаранчевій» або «жовтій» зоні ми рекомендуємо застосовувати змішане навчання, ділити групи на підгрупи, одна з яких слухатиме урок онлайн. Що ж стосується виробничого навчання та практики, то їх краще спланувати за окремим графіком і погодити із роботодавцями, – зазначив заступник Міністра освіти і науки Андрій Вітренко.

Алгоритм організації навчального року в закладах професійної освіти складається із 6 етапів:

1.    визначення предметів або тем, що викладатимуться дистанційно;

2.    формування графіка освітнього процесу, де буде виписаний розклад та час початку занять, тривалість перерв, інформація про введення позмінного навчання тощо;

3.    затвердження графіка освітнього процесу та предметів для дистанційного навчання на засіданні педагогічної ради профтеху;

4.    видання директором наказу щодо організації освітнього процесу у новому навчальному році;

5.    інформування працівників, учнів закладу профосвіти про зміни та рішення;

6.    підготовки разом із місцевим методичним центром рекомендацій, які визначатимуть методи для контролю знань, перелік ресурсів для дистанційного навчання, створення та наповнення дистанційних курсів.

Заклади профосвіти зможуть змінювати режим роботи таким чином, щоб учні та працівники менше контактували один з одним. Обов’язковим залишається проведення щоденного температурного скринінгу, регулярні провітрювання приміщень та дотримання у них належних санітарних норм.

Заступник Міністра також наголосив, що директори закладів професійної освіти та управлінці мають звернути свою увагу на постанову, яка регулює роботу гуртожитків в умовах карантину.

За матеріалами офіційного веб-сайту Міністерства освіти і науки України