Як діяти, якщо прийшли перевіряти лічильник і виявили пошкодження пломби?
На роздрібному ринку електричної енергії споживання та використання електричної енергії для потреб електроустановки споживача здійснюється за умови забезпечення розподілу/передачі та продажу (постачання) електричної енергії на підставі договорів про розподіл/передачу, постачання електричної енергії, надання послуг комерційного обліку, які укладаються відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, Кодексу системи передачі, Кодексу систем розподілу та Кодексу комерційного обліку.
Споживач електричної енергії зобов’язаний у відповідності до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 312:
- забезпечити безперешкодний доступ представникам постачальника послуг комерційного обліку, електропостачальника та/або оператора системи (після пред’явлення ними службових посвідчень) до розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії, що встановлені на об’єктах споживача, для візуального або автоматизованого зняття показів розрахункових засобів комерційного обліку;
- забезпечувати збереження і цілісність установлених на його території та/або об’єкті (у його приміщенні) розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії та пломб (відбитків їх тавр) відповідно до акта про пломбування;
У разі порушення схеми розрахункового обліку електроенергії, пошкодження або
викрадення розрахункових засобів вимірювання обсягу електричної енергії внаслідок дій (бездіяльності) споживача, їх ремонт, заміну, встановлення засобів вимірювальної техніки і технічну перевірку здійснюють за рахунок споживача.
При виявленні пошкодження пломби засобу обліку електроенергії в присутності споживача складається Акт про порушення. Факт порушення фіксується в схемі, яка є додатком № 1 до Акту про порушення. Акт підписується трьома представниками підрозділу, двома свідками та споживачем, за наявності заперечень вони зазначаються в даному акті.
У разі порушення споживачем вимог Правил роздрібного ринку електричної енергії та/або умов договорів, наявність яких передбачена Правилами роздрібного ринку електричної енергії, постачальник послуг, щодо якого було вчинено порушення, складає у довільній формі претензію та подає її споживачу, яким було вчинено порушення.
У разі заподіяння споживачем збитків у претензії зазначаються підстави та розмір нарахованих збитків. До претензії можуть додаватися документи, які підтверджують вину оператора системи (електропостачальника електричної енергії або споживача) та розмір нарахованих збитків.
Споживач електричної енергії протягом 30 календарних днів з дати отримання претензії має усунути порушення та/або відшкодувати збитки, завдані постачальнику електричної енергії, яким було подано претензію, про що повідомити іншу сторону, чи надати йому обґрунтовану відмову щодо задоволення його претензій повністю або частково. До відмови щодо задоволення претензії споживач може додати документи, які підтверджують вину іншої сторони або відсутність своєї вини. Протягом розгляду претензії споживач зобов’язаний на запит іншої сторони надавати уточнюючу інформацію та документи, необхідні для розгляду претензії.
У випадку ненадання споживачем відповіді на претензію постачальника електричної енергії у встановлений строк або незгоди зі змістом відповіді, постачальник має право звернутись до енергетичного омбудсмена (в межах його повноважень), Регулятора, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, Антимонопольного комітету України відповідно до компетенції та/або до суду.
Спірні питання щодо відшкодування збитків та/або визначення їх розміру вирішуються під час розгляду претензії шляхом переговорів між споживачем та постачальником електричної енергії (учасниками роздрібного ринку) або в судовому порядку.
Для отримання юридичних консультацій з будь-яких питань, захисту порушених прав Ви можете звернутися до фахівців Оріхівського бюро Запорізького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, з понеділка по п’ятницю з 8-00 до 17-00 за адресою м.Оріхів, вул.Покровська, буд.58. У зв’язку з проведенням заходів спрямованих на запобігання поширенню на території України короновірусу COVID-19 на сьогоднішній день прийом громадян ведеться за попереднім записом за телефонами: (06141) 4-18-01.