Інформація Оріхівського бюро правової допомоги в рамках проекту «Я МАЮ ПРАВО» Особливості освітньої реформи в об’єднаних територіальних громадах

Головною метою децентралізації під час освітньої реформи є зміна підходу фінансування освіти: в результаті реформи розподіл коштів буде відбуватися не на навчальний заклад, а в розрахунку на кожного учня. Крім цього, децентралізація цього сектору ставить перед собою амбітну ціль оптимізації освітньої мережі, та, як наслідок — забезпечення однакового доступу до якісної середньої освіти усіх жителів України в будь-якому куточку, як в маленькому селі, так і в місті.

Для забезпечення рівноцінного доступу до знань, Кабінетом Міністрів було затверджено новий порядок діяльності освітніх округів та опорних загальноосвітніх навчальних закладів. Цей порядок дає змогу створити на місцях опорні школи, які будуть оснащені всім необхідним обкладанням для сучасного навчального процесу, з лабораторіями для фізики, хімії, біології, географії, математики тощо. Створення та оснащення таких навчальних закладів заплановано за рахунок коштів не лише місцевих бюджетів, але фінансуватиметься й державного бюджету. Крім цього, Уряд передбачив можливість залучення грантових коштів. Оскільки опорні школи забезпечуватимуть освітні потреби населення на досить значній території, вони передбачають організоване підвезення учнів та педагогів шкільними автобусами. Цими питаннями опікуватимуться місцеві громади.

Реформа освіти, тісно переплітаючись із територіально-адміністративною реформою та децентралізацією, покликана вирішити основну проблему – низьку якість освітніх послуг у сільській місцевості.

Реформу освіти планується провести за кількома напрямками:

1.Оптимізація навчальної мережі та закриття малокомплектних класів, створення опорних шкіл, оснащених за останніми технологіями. Це дозволить створити матеріально-технічну основу для якісної освіти. Однак покращення одних лише матеріальних умов не достатньо для зростання якості сільської освіти.

2.Модернізація освітнього контенту – це наступний крок.

Вдосконалення навчальних програм, підручників, посібників, системи моніторингу нових навчальних програм, підвищення кваліфікації вчителів та створення навчального конкурентного середовища в школах.Питання надто складних навчальних програм планується вирішити через делегування навчально-методичних повноважень на рівень самих навчальних закладів. Викладачі отримують більше свободи в обранні ефективної методики навчання, яка дозволить учням краще засвоювати матеріал.

Для того, щоб керівництво школи могло повністю сконцентруватися на підвищенні якості освіти, усі питання обслуговування життєдіяльності школи передаються спеціально створеним комунальним установам.Тобто директор школи не відволікається на питання господарської діяльності та приділяє максимум своєї уваги ефективній організації навчального процесу.

3.Говорячи про кваліфікацію вчителів та якісне викладання, варто згадати про методистів.На жаль, питанням оцінки якості роботи методистів не приділяється достатньої уваги. Але саме методисти мають виконувати функцію допомоги вчителю в обранні ефективної методики викладання.Основний недолік функціонуючих методичних кабінетів полягає в розмежуванні теоретичних та практичних навичок роботи. Функції та якість роботи методистів також планується переглянути в процесі реформи.

Тим чином, найголовніша мета освітньої реформи – покращити якість навчанняі відчинити перед кожною дитиною двері у майбутнє.

Для отримання юридичних консультацій з будь-яких питань, захисту порушених прав звертайтеся до фахівців відділу «Оріхівське бюро правової допомоги» Першого запорізького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги та його відділів в рамках з понеділка по п’ятницю з 8-00 до 17-00 за адресою:

м. Оріхів, вул. Покровська, 58 (за адмінбудинком), тел. 4-31-54.