ГУ ДФС у Запорізькій області про головне

До уваги платників ПДВ. Нові критерії ризиковості для блокування ПН/РК

ДФС України оновлено Критерії ризиковості платника податків, які зареєстровано в Міністерстві фінансів України 06.08.2019 №26010-06-5/20111. Нові критерії введено в дію 08.08.2019 року.

Так, «Порядком зупинення податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018  № 117( із змінами), ДФС визначені критерії ризиковості платника ПДВ, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника ПДВ, які погоджені Міністерством фінансів України згідно з листом від 06.08.2019 № 26010-06-5/20111.

Критерії ризиковості платника ПДВ та критерії ризиковості здійснення операцій зареєстровані в ДФС за № 1962/99-99-29-01-01 від 07.08.2019 та введені в дію 08.08.2019.

Показники, за якими визначається позитивна податкова історія платника ПДВ, зареєстровані в ДФС за № 1963/99-99-29-01-01 від 07.08.2019 та введені в дію 08.08.2019.

Критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій та показники, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку розміщені на сайті ДФС України за посиланням:

http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/postanovi-kabinetu-ministr/73583.html

Затверджено форму акта інвентаризації обсягів залишку спирту етилового 

Наказом МФУ від 09.07.2019 № 291 “Про затвердження форми акта проведення інвентаризації обсягів залишку спирту етилового, Порядку його заповнення та подання”  затверджено форму акта інвентаризації обсягів залишку спирту етилового та Порядок його заповнення та подання.

Наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування (опубліковано в Офіційному віснику України 20.08.2019 № 63).

Платник податку зобов’язаний у строки, встановлені п. 24 підрозд. 5 розд. XX “Перехідні положення” Кодексу (протягом 20 календарних днів, починаючи з 1 липня 2019 року), подати до контролюючого органу за основним місцем обліку Акт в електронній формі за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем.

Акт складається особою, яка є платником податку – виробником спирту етилового та здійснює його реалізацію, щодо обсягів залишку спирту етилового, наявних у місцях зберігання спирту та ємностях для його транспортування.

Акт складається окремо по кожному акцизному складу / пересувному акцизному складу. В Акті зазначаються обсяги залишку спирту етилового станом на 00:01 01 липня 2019 року.

Інвентаризація обсягів залишку спирту етилового здійснюється відповідно до Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом МФУ від 02.09. 2014 № 879, з урахуванням Інструкції з приймання, зберігання, відпуску, транспортування та обліку спирту етилового, затвердженої наказом Міністерства аграрної політики України від 13.04.2009 № 264.

Який останній день подання заяви для переходу на спрощену систему оподаткування з IV кварталу 2019 року?

13 вересня 2019 року – останній день подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з IV кварталу 2019 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік.

Нагадаємо, що суб’єкт господарювання, який є платником інших податків, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу.

Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

Перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу (щодо критеріїв умов застосування єдиного податку).

Форма та порядок надання заяви затверджені наказом МФУ від 20.12.11 №1675.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування за формою, визначеною наказом КМУ №1675.

У разі відсутності підстав для відмови у реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку фіскальний орган зобов’язаний протягом 2-х робочих днів від дати надходження заяви, зареєструвати таку особу платником єдиного податку.

Зазначена норма передбачена п.п. 298.1.4 ст. 298 та п. 299.3 ст. 299 Податкового  кодексу.

Податок на нерухоме майно для фізичної особи, у разі зміни власника об’єкта оподаткування протягом року

У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для фізичної особи обчислюється наступним чином:

– для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об’єкт оподаткування,

– для нового власника – починаючи з місяця, в якому він набув право власності.

Фіскальний орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Зазначена норма передбачена п.п. 266.8.1 та п.п. 266.8.2 ст. 266 Податкового кодексу.

Підприємцями – платниками єдиного податку перевищено допустимий обсяг доходу. Які  наслідки?

Підприємці – платники єдиного податку 1-ї групи, які у календарному кварталі перевищили обсяг доходу 300 тис. грн., з наступного календарного кварталу за заявою переходять на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку 2-ї або 3-ї групи, або відмовляються від застосування спрощеної системи оподаткування.

Такі платники до суми перевищення зобов’язані застосувати ставку єдиного податку у розмірі 15%.

Заява подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом,  у якому допущено перевищення обсягу доходу.

Платники єдиного податку 2-ї групи, які перевищили у податковому (звітному) періоді обсяг доходу 1,5 млн грн, в наступному податковому (звітному) кварталі за заявою переходять на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку 3-ї групи, або відмовляються від застосування спрощеної  системи оподаткування.

Такі платники до суми перевищення зобов’язані застосувати ставку єдиного податку у розмірі 15%.

Заява подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу.

Підприємці – платники єдиного податку 3-ї групи, які перевищили у податковому (звітному) періоді обсяг доходу 5 млн грн, до суми перевищення застосовують ставку єдиного податку у розмірі 15 відсотків, а також зобов’язані перейти на загальну систему оподаткування.

Заява про перехід на загальну систему оподаткування  подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу.

Крім того, підприємці – платники єдиного податку, які здійснюють готівкові розрахункові операції, у разі перевищення в календарному році (незалежно від обраного виду діяльності) обсягу доходу понад 1 млн грн зобов’язані застосовувати реєстратори розрахункових операцій.

У разі перевищення у календарному році обсягу доходу понад 1 млн грн застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.

Зазначена норма визначена пп. 3 п. 293.8 ст. 293, п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу.

Помилка у звіті про суми податкових пільг. Як виправити?

Суб’єкт господарювання, що не сплачує податки та збори у зв’язку з отриманням податкових пільг, веде облік сум таких пільг та складає звіт про суми податкових пільг  за формою згідно з додатком до Порядку № 1233 від  27.12.2010.

Звіт подається за три, шість, дев’ять і дванадцять календарних місяців за місцем  реєстрації суб’єкта господарювання протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду.

Порядок визначення сум податків та зборів, не сплачених до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг за операціями, які здійснюються на митній території України, затверджений наказом ДПА України від 29.03.2011 № 167.

Оскільки Звіт про суми податкових пільг складається наростаючим підсумком з початку року та враховуючи, що нормативними документами не передбачено механізм подання уточненого Звіту, то допущені помилки слід виправляти у черговому Звіті про суми податкових пільг у межах року.

Виправлення помилок у Звіті про суми податкових пільг не призводить до нарахування штрафних санкцій.

За звітні періоди минулих років суб’єкти господарювання не мають можливості подати Звіти з уточненими показниками.

Заява на повернення помилково сплачених сум грошового зобов’язання 

Помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов’язання підлягають поверненню платнику, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

Обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб).

Платник податків подає заяву у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок; на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку.

Для повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошового зобов’язання та пені (крім ЄСВ), платнику податків необхідно подати заяву у довільній формі до територіального органу ДФС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення.

26.04.2019 набрав чинності наказ МФУ від 11.02.2019 № 60 “Про затвердження Порядку інформаційної взаємодії Державної фіскальної служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені” (опублікований в офіційному виданні Офіційний вісник України 26.04.2019 № 3).

Порядком № 60 запроваджується єдина автоматизована система щодо повернення платежів, що належать:

– державному бюджету, з першого числа четвертого місяця, що настає за місяцем офіційного опублікування цього наказу, – тобто з 01 серпня 2019 року;

– місцевим бюджетам, та платежів, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами, з першого числа сьомого місяця, що настає за місяцем офіційного опублікування цього наказу, – тобто з 01 листопада 2019 року.

Заява може бути подана платником до територіального органу ДФС в електронній формі за допомогою засобів інформаційно-телекомунікаційних систем та з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту інформації, електронних довірчих послуг та електронного документообігу.

Отже, з 01 серпня 2019 року, платники податків можуть подати заяву (у довільній формі), на повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань по платежах, належних державному бюджету в електронному вигляді через приватну частину «Електронного кабінету» вибравши у меню «Листування з ДФС».

При цьому, дія Порядку № 60 не поширюється на:

– відшкодування ПДВ;

– повернення авансових платежів (передоплати), помилково та/або надміру внесених платниками податків за власним бажанням, як попереднього грошового забезпечення сплати майбутніх митних та інших платежів, що сплачуються до/або під час митного оформлення, та грошової застави;

– повернення митних та інших платежів, що сплачуються до/або під час митного оформлення;

– повернення помилково та/або надміру перерахованих (унесених) платниками коштів, сплачених шляхом надання при митному оформленні податкового векселя;

– повернення суми акцизного податку, внесеної в рахунок погашення податкових векселів;

– виконання рішень судів щодо безспірного списання коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджетів.

Стан розрахунків з бюджетом можна переглянути в Електронному кабінеті

Платник податків в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету має доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів.

При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу, зокрема, бюджетний рахунок на поточну дату, МФО банку.

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється після проходження електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, відомості щодо якого внесені до Довірчого списку, розташованого на офіційному веб-сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/trustedlist).

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.

Платник податку на прибуток отримав оплату за послуги, надані під час перебування на єдиному податку 4-ї групи. Які наслідки?

Платники податку на прибуток, які при визначенні об’єкта оподаткування здійснюють коригування фінансового результату на податкові різниці, фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшують, зокрема, на суму доходу, отриманого як оплата за товари (роботи, послуги), відвантажені (надані) під час перебування на спрощеній системі оподаткування.

Положення цього підпункту не поширюються на платників податків, які були платниками єдиного податку четвертої групи.

Тобто підприємство – платник податку на прибуток, який перейшов зі спрощеної системи оподаткування на загальну, збільшує фінансовий результат до оподаткування на суму доходу, отриманого як оплата за товари (роботи, послуги), відвантажені (надані) під час перебування на спрощеній системі оподаткування, крім підприємств, які були платниками єдиного податку 4-ї групи.

Отже, платники податку на прибуток, які були платниками єдиного податку 4-ї групи, не збільшують фінансовий результат до оподаткування на суму доходу, отриманого як оплата за послуги, що були надані під час перебування на спрощеній системі оподаткування.

Зазначена норма передбачена п.п. 140.5.12 ст. 140 Податкового кодексу.

ГУ  ДФС у Запорізькій області